Błonnik na naturalne odchudzanie

blonnik-na-naturalne-odchudzanie

O błonniku zwykle wiemy mniej więcej tyle, że pomaga utrzymać nam dobrą jakość układu pokarmowego, że jest w stanie pomóc nam również chudnąć – i że w zasadzie jest to najważniejsza rola, jaką nadajemy błonnikowi.

W rzeczywistości jednak błonnik odpowiedzialny jest za wiele innych, różnych elementów, takich jak ograniczenie wchłaniania cholesterolu, obniża również poziom glukozy we krwi, przeciwdziałając chorobom układu krążenia oraz cukrzycy. Błonnik daje nam również uczucie sytości, stąd również pochodzi stwierdzenie, że błonnik na odchudzanie jest zdecydowanie najlepszy.

Dwa rodzaje błonnika na odchudzanie

Odchudzanie się jest jedną z najczęściej podejmowanych przez kobiety aktywności – obecnie również panowie zaczynają gonić ten trend, wymuszony naszym obecnym trybem życia oraz jego jakością. Możemy wyróżnić jego dwa podstawowe rodzaje – rozpuszczalny oraz nierozpuszczalny w wodzie i od tego uzależnione są jego cechy charakterystyczne. Jego nierozpuszczalną formę można znaleźć w roślinach, w których działa jako wypełniacz w postaci ligniny czy celulozy. Dzięki temu, że wchłania, ale nie rozpuszcza się pod wpływem wody, ułatwia regulowanie treści pokarmowych. Błonnik też ma wpływ na trawienie.

Rozpuszczalna forma błonnika działa jako wypełniacz, ponieważ puchnie i pęcznieje, nabierając objętości, dzięki czemu mamy wrażenie, że nie jesteśmy głodni. To również dzięki niemu wchłanianie się węglowodanów jest znacznie mniejsze. Dodatkowo rozpuszczalna forma błonnika działa oczyszczająco, eliminując z organizmu wszystkie najgroźniejsze toksyny. Dlatego waśnie tak ważny  jest w naszej diecie błonnik, jeśli chcemy zabrać się za skuteczne odchudzanie.

Dlaczego błonnik jest dobry na odchudzanie?

Błonnik nie bez powodu uważany jest za pożyteczny w procesie odchudzania – nie tylko bowiem daje uczucie sytości na dłużej, ale również sprawia, że opróżnianie się żołądka z treści zajmuje więcej czasu, a dzięki temu substancje odżywcze wchłaniane są w dłuższym odcinku czasu, a nie naraz, dzięki czemu nie musimy podjadać między kolejnymi posiłkami.

Produkty, w jakich zawarty jest błonnik,  najczęściej są twardawe i wymagają skupienia większej uwagi na ich przeżuwaniu, jedzenie zabiera więc więcej czasu , a tym samym sprawiają, że uczucie sytości w żołądku pojawia się znacznie szybciej.

Błonnik w tabletkach na odchudzanie

Błonnik możemy znaleźć oczywiście w naszych naturalnych, spożywanych codziennie pokarmach. Najlepszym źródłem błonnika będą przede wszystkim produkty zbożowe, pełnoziarniste, na przykład graham, płatki wielozbożowe, takie jak żytnie naturalne, chleby pełnoziarniste. Znakomitym źródłem rozpuszczanego błonnika są również: otręby owsiane, jęczmień, owoce cytrusowe, ale także jabłka i banany, ziemniaki, brązowy ryż czy suszona fasola, nierozpuszczalnego: kukurydza, warzywa korzeniowe i kapustne, fasola i groch.

Dietę może nam jednak również uzupełnić błonnik w tabletkach – na odchudzanie jeden z najlepszych sposobów, dostępnych bez problemu oraz bez recepty nie tylko w aptekach, ale także na różnych stronach internetowych.

Powiązane wpisy