Co na pamięć i koncentrację?

W naszym życiu nie brakuje sytuacji, w których niezbędna nam jest znakomita pamięć oraz koncentracja. W przypadku sytuacji stresowych czy przemęczenia, jakie nam najczęściej towarzyszy szczególnie podczas okresu studiów czy wzmożonej nauki, na przykład podczas przygotowania do klasówek, do matury czy innych, ważnych testów. Dlatego właśnie najczęściej poszukiwane są tabletki na sesję –  substancje ułatwiające przetrwanie tego trudnego czasu w życiu każdego studenta.

Co na pamięć i koncentrację poza suplementami diety?

Każdy z nas szuka odpowiedniego i najbardziej dla siebie optymalnego środka na poprawienie koncentracji i najczęściej ta droga w linii prostej prowadzi do szukania odpowiedniego suplementu diety. Nie zawsze jednak jest to najlepsze rozwiązanie – tabletki na sesję można z powodzeniem zastąpić odpowiednią dietą, ponieważ to, co jemy, ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o nasze samopoczucie. Musisz pamiętać o dostarczaniu do organizmu odpowiedniej dawki dobrych składników pokarmowych, dzięki którym funkcje układu nerwowego będą pracowały bez żadnego zarzutu. Najlepiej jest również spożywać cztery do pięciu posiłków dziennie, odpowiednio zbilansowanych.

Tabletki na sesję czy odpowiednie pokarmy?

Nasz mózg najlepiej pracuje, jeśli ma dostarczoną odpowiednia ilość węglowodanów – te zaś występują w pieczywie, kaszach, makaronach, musli oraz ziemniakach w największej ilości, dlatego dobrze, aby w każdym przygotowywanym posiłku znalazła się choć odrobina każdego z tych produktów. Skrobia, która zawarta jest w takich pokarmach, trawiona jest przez dwie do trzech godzin, dlatego zapewnia sytość oraz odpowiedni poziom energii dla naszego organizmu.

Bogate źródło lecytyny oraz kwasy Omega 3

Jeśli chcesz wiedzieć, co na pamięć i koncentrację sprawdzi się najlepiej, nie możesz zapominać o takich produktach, jak jajka. Najbardziej optymalne będzie zjadanie ich w ilości trzech do czterech tygodniowo, a jeśli masz problemy ze zbyt wysokim cholesterolem, wystarczy jedno do dwóch tygodniowo. Zawarta w nich lecytyna wspomaga poprawne funkcjonowanie całego układu nerwowego i znajduje się w każdej komórce w naszym organizmie. Nie można zapominać również o regularnym spożywaniu ryb morskich, w ilości stu pięćdziesięciu gram dwa do trzech razy w tygodniu. Kwasy Omega 3, jakie się w nich znajdują, są nie tylko budulcem naszego mózgu, ale mają też wpływ na wytwarzanie serotoniny, czyli hormonu szczęścia.

Guarana – czy jest skuteczna?

W sklepach nie brakuje również oczywiście różnorodnych suplementów diety, opartych o działanie naturalnych składników. Jednym z najpopularniej dzisiaj stosowanych produktów pobudzających naszą koncentrację jest guarana. Zawarte są w niej trzy substancje pobudzające, które pozytywnie stymulują działanie układu nerwowego – kofeina, ale też teobramina, a także teofilina. Warto wiedzieć, że guarana, a dokładniej jej nasiona, zawierają w sobie znacznie więcej kofeiny niż znajduje się w ziarnach kawy – cztery do sześć procent w porównaniu do kawy, w której znajdziemy niecałe trzy procent.

Powiązane wpisy